Meest gestelde vragen over de Ally kano
Meest gestelde vragen over de Ally kano
Ally? Nooit van gehoord! Worden ze veel gebruikt?
- Sinds 1972
- Ragnar Jensen, CEO bracht de Ally mee in de Bergans collectie
- ’s Werelds meest gebruikte expeditiekano Jaarlijkse verkoop is ca 2000
- In Noorwegen, Duitsland, USA/Canda, Zweden Benelux, Zwitserland
- De Ally ontving een aantal zogenaamde Industry Awards en was ‘editor’s choice’ in tal van outdoor magazines over de hele wereld.
Wat is het verschil tussen een Ally en een gewone kano?
- Unieke combinatie: vouwkano, maar even zo goed een stevige constructie voor uitstekende vaareigenschappen
- Gemakkelijk te vervoeren in vliegtuig, trein, bus of auto
- Draagbaar over langere afstanden
- Gemakkelijk op te bergen
- Flexibeler constructie, gemakkelijker in stromend water, omdat de Ally als het ware over de golven vaart in plaats van er dwars doorheen
Waarom is de Ally nu juist zo geschikt al expeditie kano?
- Past gemakkelijk in een klein vliegtuigje
- Dragen over langere afstanden vormt geen probleem
- Gemakkelijk te repareren
- Flexibel, geen stijve constructie
- Goede vaareigenschappen
- Licht gewicht
- Hoge capaciteit; kan veel en zware bagage vervoeren
Waar en wanneer gebruik ik de Ally?
- Camping trips en expedities (Hadangervidda, Canada)
- .Voor het vissen (Femundsmarka, Zweedse meren)
- Kampeeruitstapjes met de hele familie
- Vlak water kano’s (Flat water canoes)
- Stromend water kano’s (Down river canoes)
- 16 Voets – een unieke combinatie van de twee voorgaande modellen
- Diverse maten, passend bij het gewenste draagvermogen en aantal personen
- De populairste modellen zijn de 16,5’, 16’ en 17’
Van welk materiaal is de Ally gemaakt?
- Gewapend PVC doek – genaaid en gelast
- Buizen van aluminium legering – speciale stijve Noorse kwaliteit; zoutwaterbestendig
Raakt een Ally gemakkelijk beschadigd in een rivier vol keien en rotsen?
- Zie de test gedaan tijdens de beurs in Friedrichshafen
- De rubber mat vormt een dubbele bodem
- De flexibele constructie zorgt voor minder snelle beschadiging
Wat te doen als de Ally toch beschadigd raakt?
Waarom wordt er een rubber hamer meegeleverd?
- Voor de vis!
- Stijfheid in de constructie is een van de basisprincipes van de Ally constructie. Een rubber hamer is onmisbaar bij het in elkaar zetten van de kano.
Waarvoor dient de rubber mat op de bodem?
- De mat geeft extra drijfvermogen
- Dubbele bodem
- Comfortabel zacht en warm als je zittend op je knieën peddelt.
Is de Ally gemakkelijk in elkaar te zetten?
- Als je het eerder hebt gedaan, kan het binnen 20 minuten
- Als de Ally nog nieuw is, smeer dan wat siliconen was op de boeg
- Bij een hogere temperatuur is de Ally iets lastiger te monteren. Leg de huid even in het koudere water.
Is zo’n lichte kano niet windgevoelig?
- Op open water is de vlakwater Ally meer geschikt. De lagere boeg is minder windgevoelig
- De kano is minder windgevoelig naarmate hij zwaarder beladen is
OPENINGSTIJDEN
Moosecamp is in het buitenland t/m 3 februari
MA | GESLOTEN |
DI | OP AFSPRAAK |
WO | 14.00 - 17:00 |
DO | 14:00 - 17:00 |
VR | 11:00 - 17:00 |
ZA | 12.00 - 17.00 |
ZO | GESLOTEN |